تنظیمات سازمان
تنظیمات اصلی سازمان شامل مدیریت پروژهها، کاربران، گروهها، نقشها، مجوزها و سرویسها میباشد.
سرویسها
سرویسها خدمات، امکانات و منابعی هستند که کوبیت در اختیار کاربران و سازمانها میگذارد.
برای استفاده از هر سرویس، ابتدا باید سرویس موردنظر برای سازمان شما فعال شده باشد. در بخش نحوه فعالسازی و غیرفعالسازی به آموزش بیشتر پرداخته شده است.
لیست سرویسها
لیست سرویسهای ارائه شده به صورت زیر می باشد:
توضیحات سرویس | |
---|---|
کوبچی (پلتفرم ابری) | مدیریت کوبیت با استفاده از کوبرنیتیز توسعه یافته |
زیرساخت (رایانش ابری) | سرویس ارائه دهنده منابع ابری نظیر پردازنده، حافظه، دیسک و شبکه |
باکتها (مدیریت فضای ابری) | ذخیرهسازی و مدیریت دادهها |
ریسمان (مدیریت منابع) | نظارت بر میزان استفاده از منابع (CPU/RAM/Disk) در کل کلاستر |
سرتمن (امنیت ابری) | سامانه متمرکز به منظور تجمیع مدیریت امکانات حفاظتی و امنیتی مورد نیاز |
زرشک (پراکسی) | ضد تحریم و پراکسی هوشمند |
رسان (مرکز پیام) | سرویس پیامرسانی مرکزی و ارائه APIهای مختلف ارسال پیام |
برخی سرویسها پس از ایجاد حساب کاربری و ساخت سازمان، به صورت پیشفرض برای سازمان فعال میشوند. این سرویسها شامل زیرساخت و باکتها میباشند.
در انتهای صفحه تنظیمات سازمان، لیست تمام سرویسهای کوبیت وجود دارد و وضعیت هر سرویس در سازمان فعلی قابل مشاهده میباشد:
در ادامه به توضیحات سرویسها و نحوه فعالسازی/غیرفعالسازی آنها میپردازیم.
نحوه فعالسازی و غیرفعالسازی سرویسها
فعال/غیرفعال سازی یک سرویس توسط سرویس پشتیبانی کوبیت انجام می شود، به این صورت که یک تیکت شامل درخواست شما ایجاد شده و برای پشتیبانی ارسال می شود. پس از تایید توسط پشتیبانی، سرویس برای شما فعال خواهد شد. در ادامه به شرح این مراحل میپردازیم.
- ابتدا باید روی دکمه سه نقطه مرتبط با هر سرویس کلیک کنید.
- سپس متناسب با وضعیت فعلی سرویس، گزینه درخواست فعالسازی یا درخواست غیرفعالسازی را انتخاب کنید.
- متناظر با درخواست شما، تیکتی ساخته شده و برای تیم پشتیبانی کوبیت ارسال میشود.
فعالسازی
غیرفعالسازی
با مراجعه به صفحه سرویس پشتیبانی، میتوانید تیکت ساخته شده متناسب با درخواست خود را مشاهده کنید:
پروژهها
از بخش پروژهها دسترسی سریع به لیست پروژهها و ایجاد پروژه جدید فراهم شده است.
با کلیک روی پروژهها به لیست پروژهها هدایت میشوید:
با کلیک روی پروژه جدید در کارت پروژهها، میتوانید یک پروژه جدید ایجاد کنید:
عنوان و کلید پروژه را وارد کرده و روی ایجاد کلیک کنید: برای توضیح بیشتر ساخت پروژه، میتوانید به سند ساخت پروژه مراجعه کنید.
کاربران
از بخش کاربران دسترسی سریع به لیست کاربران و افزودن کاربران جدید فراهم شده است.
با کلیک روی کاربران به لیست کاربران هدایت میشوید:
با کلیک روی کاربر جدید در کارت کاربران، میتوانید کاربر جدید به سازمان اضافه کنید:
سپس گزینههای مختلف افزودن کاربر را مشاهده می کنید: در ادامه به توضیح مراحل هر کدام از این شیوهها پرداخته شده است.
برای توضیح بیشتر مراحل افزودن کاربر، میتوانید به سند مدیریت کاربران مراجعه کنید.
افزودن کاربر کوبیت
در صورت افزودن کاربری کوبیتی، روی گزینه کاربر کوبیت کلیک کنید تا به فرم ارسال دعوتنامه هدایت شوید.
سپس اطلاعات خواسته شده را برای دعوت کاربر وارد کنید و روی ارسال دعوتنامه کلیک کنید:
افزودن کاربر LDAP
در صورت افزودن کاربر LDAP، روی گزینه کاربر LDAP کلیک کنید تا به فرم ساخت کاربر هدایت شوید.
سپس اطلاعات خواسته شده کاربر را وارد کنید و روی افزودن کاربر LDAP کلیک کنید:
گروهها
از بخش گروهها دسترسی سریع به لیست گروهها و ایجاد گروه جدید فراهم شده است.
با کلیک روی گروهها به لیست گروهها هدایت میشوید:
با کلیک روی گروه جدید در کارت کاربران، میتوایند یک گروه جدید ایجاد کنید:
سپس اطلاعات مورد نیاز برای ساخت گروه را وارد کرده و روی ساخت گروه جدید کلیک کنید:
اضافه کردن مقادیری مانند کاربران و نقشها، اختیاری بوده و در آینده نیز میتوانید این مقادیر را به گروه ساخته شده، اضافه کنید.
با تایید اطلاعات وارد شده، گروه ساخته شده و از طریق لیست گروهها قابل دسترسی است.
برای توضیح بیشتر ساخت گروه، میتوانید به سند ساخت گروه مراجعه کنید.